onsdag 16. desember 2009

North Island

Da var det tid for en liten oppsummering av de siste dager. Naa er jeg i Auckland paa en internett cafe og i morgen kommer Mamma og Birgitte. Det har vaert to gode uker siden jeg forlot Dunedin. Naa har jeg ogsa faatt hybel i Dunedin! Jeg har et sted aa bo igjen fra januar!

Etter besoket paa White Island trodde jeg det skulle bli vanskelig aa finne noe som kunne overgaa det. Uansett, siden naa var blitt hektet paa vulkaner, fant vi ut at vi skulle beholde et vulkansk tema og kjorte tilbake til Rotorua og den duften av hydrogensulfid (ogsaa kjen som raatne egg) var umulig aa unnvaere. Etter en daarlig natt paa BASE i Rotorua og desperat planlegging fant vi ut at vi igjen skulle prove aa kjore opp tl Tongariro. en bar og hoy musikk odela mye av nattesovnen. Aldri mer BASE!

Saa vi kjorte opp til Tongariro og gikk inn til Ketetahi Hut hvor vi la fra oss sekkene og tok med oss kamera opp mot skyene og Mt Doom. Det var en tur i et mystisk maanelandskap. Veldig spesielt og vakkert. Dessverre forble Mt Doom gjemt i skyene, men kanskje neste gang. Saa vi motte returnere til hytten og vaar 'luksusmiddag'.

Neste dag gikk vi tilbake i lett regn og kjorte ned til solen ved Taupo. Var sekretaeer Lykke fant oss et fint lite backpacker sted kalt Rainbow Lodge, mens Jonas og Anne sto for kartlesing og jeg kjorte. Arbeidsdeling. Etter aa ha lagt tingene inn i vaart nye hjem tok vi en liten fjelltur for aa faa utsikt over Taupo. Til middag laget vi grillmat, nam, og jorbaer med flote til dessert, nam.

Tirsdag klarte Jonas aa overtale meg til aa bli med aa hoppe fallskjerm. Jeg var sykt nervos i det jeg skulle ut av flyet, men da jeg forst var i fallet var det saa mye mer annet aa gjore enn aa nyte det. Det var sinnsykt! g naar fallskjermen endelig loste ut kunne jeg ta en kikk paa Taupo og Tongariro fra luften. Skulle hatt kameraet der oppe! Nydelig utsikt.

Onsdag tok vi bussen til Auckland og naa venter jeg paa at mamsen og Birgitte skal komme. Auckland har forresten ikke saa mye aa by paa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar