lørdag 12. desember 2009

Tilbake i New Zealand

Hei. Da har jeg vært en uke i Australia med sol og sommer før det var tilbake til den kalde hverdagen i New Zealand. Det virkelig deilig med en varm uke med sommervær. Vi var noen dager i Sydney før vi tok toget til Katoomba og Blue Mountains National Park. Her tilbrakte Rich og jeg tre dager med Tereza mens vi utforsket området. Det kommer vel bilder og detaljer etter hvert.

Da Jonas og jeg fløy inn til Wellington ble vi ønsket velkommen til "Windy Wellington", noe som kunne føles på flyet. På vei fløy vi over Abel Tasman og Nelson, hvor det var skyfritt og sol (der skal jeg feire jul), men da vi kom til Wellington ble vi innhyllet i skyer. Etter en dag i Wellington skulle vi kjøre nordover til Tongriro, men der var så dårlig vær at vi fortsatte opp til Bay of Plenty. Så i dag var på turistcruise til White Island, New Zealands mest aktive vulkan. Vi fikk instruksjoner om hva vi skulle gjøre om det ble utbrudd! Det var svært spesiell opplevelse.
Gassmaske og hjelm var obligatorisk

Anne foran den grønne syre sjøen. PH ca -0,5 til -1,0

Kokende gjørme omringet av svovel avsetninger. Dette stedet må ha vært riktig bra for pirater; her har man valget mellom å bli kokt i gjørme, dypet i syrebad eller røkt i vulkanske gasser. Herlig!

Mine tre danske venner jeg nå reiser med. Jonas, Anne og Lykke. Så de siste dager har jeg snakket mer dansk enn engelsk, egentlig nesten bare dansk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar